Senioru zvanu centrs sācis darbu. Kā veicas?

Ka veicas zvanu centram_1.nedela_1Jau kopš 8. februāra (vairāk iespējams uzzināt – ŠEITSenioru zvanu centrs aktīvi darbojas, tāpēc ir laiks izvērtēt pirmo nedēļu laikā gūto pieredzi un mācības, kā arī izveidot darba grafiku nākošajiem mēnešiem.

 

EU flag Latvian horizontal RGBInterreg Centra Baltic logoRDLD_LOGO_01Busim aktivi_Project_Logo_LV

Ar šādu mērķi projekta “Būsim aktīvi!” koordinatores 23. februārī aicināja uz tikšanos pārstāvjus no Senioru zvana centrā iesaistītajām senioru organizācijām, kā arī citus interesentus, kuri pauduši vēlmi iesaistīties brīvprātīgajā darbā.

Ka veicas zvanu centram_1.nedela_2

Tikšanās laikā seniori dalījās pieredzē par saņemtajiem un veiktajiem zvaniem  – zvanu skaits katru dienu ir atšķirīgs, bet vidēji katrs brīvprātīgais “operators” saņem un veic apmēram 5-8 zvanus. Klātesošie seniori pastāstīja, ka sarunu tēmas ir visdažādākās – tiek meklēta informācija par kultūras pasākumiem un brīvā laika pavadīšanas iespējām, zvanītāji meklē ceļabiedrus ceļojumiem vai teātra apmeklējumam, vai arī vēlas pastāstīt par savu ikdienu un dzīves pieredzi – katram zvanītājam ir savs vēstījums un vajadzības.

Seniori, kuriem ir jau vairākkārtēja darba pieredze šajā zvanu centrā, labprāt sniedza padomus un ieteikumus citiem  brīvprātīgajiem par to, kur ātri sameklēt nepieciešamo informāciju vai kā labāk sniegt atbildi uz sarežģītāku jautājumu. Situācijās, kad tik ātri nav rodama atbilde uz zvanītāja vaicāto, labi noder kolēģa zināšanas un pieredze. Labi darbojas arī “mentoru” sistēma – pieredzējušākie brīvprātīgie zvanu centrā strādā kopā ar kādu, kas ir atnācis pirmoreiz. Viņi ierāda, kā veikt ierakstus zvanu reģistrācijas žurnālā, kur meklēt nepieciešamo informāciju, kā pierakstīt zvanītāja jautājumus, lai noskaidrotu nepieciešamo informāciju atbildes sniegšanai nedaudz vēlāk.

Visi klātesošie, kas izmēģinājuši savus “spēkus” Senioru zvanu centrā, atzina, ka guvuši pozitīvu pieredzi un gatavi turpināt iesākto. Lai izveidotu izveidotu zvanu centra brīvprātīgo darbinieku grafiku darbam martā un aprīlī, ikviens klātesošais varēja izvēlēties sev vai savas organizācijas biedriem ērtākās dienas, lai nāktu darboties zvanu centrā. “Esmu priecīga, ka varu palīdzēt citiem  kaut vai tikai ar labu vārdu”, tikšanās nobeigumā atzina brīvprātīgā seniore Gundega.