Seniori apgūst nepieciešamās zinības un iemaņas (03.02.2016 – 10.02.2016)

Rīgas domes Labklājības departamentā turpinās senioru integrācijas starpvalstu projekts «Būsim aktīvi! – Vecāka gadagājuma cilvēku sociālās izolētības mazināšana caur brīvprātīgo darbu Igaunijā, Latvijā un Somijā». Tā ietvaros februārī notika semināri «Senioru brīvprātīgais darbs – radi prieku sev un līdzcilvēkiem», kurā vecākās paaudzes pārstāvji, kas vēlas darboties Senioru zvanu centrā, apguva šim darbam nepieciešamās zināšanas un iemaņas.

Ar mērķi veicināt aktīvu dzīvesveidu, iesaistot seniorus brīvprātīgajā darbā, projekts «Būsim aktīvi!» aizsākās pērnā gada maijā un ilgs līdz šā gada decembra beigām. Aizvadītajā gadā tika veiktas nepieciešamās aktivitātes, lai izveidotu informācijas un atbalsta sistēmu senioriem. Ja Pērnavā un Turku šim mērķim izraudzījās interneta platformu, tad Rīgā tika nolemts izveidot zvanu centru. Lai projektā iesaistītu vecākās paaudzes pārstāvjus, kuri vēlas veikt brīvprātīgo darbu, projekta koordinatores no Rīgas domes Labklājības departamenta semināros janvārī uzrunāja gan pašvaldības sociālie darbiniekus, gan seniorus pārstāvošu nevalstisko organizāciju vadītājus un aktīvistus. Savukārt šomēnes vecāka gadagājuma cilvēki, kas bija pieteikušies brīvprātīgajam darbam zvanu centrā, divos semināros 3. un 10. februārī apguva šim darbam nepieciešamās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas.

Lekcijas brīvprātīgajiem senioriem nolasīja valsts vadošie geriatrijas speciālisti. Interniste, geriatre, kardioloģe, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Gerontoloģijas centra vadītāja Daina Zepa seniorus iepazīstināja ar aktīvu novecošanos. Savukārt Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Gerontoloģijas klīnikas vadītājs Jānis Zaļkalns stāstīja par novecošanu kā izaicinājumu 21. gadsimta sabiedrībai. Rīgas sociālā dienesta Sociālā darba nodaļas dienas centra «Kamene» sociālā darbiniece Elīna Kušiņičeva, kura pati ir piedalījusies brīvprātīgā darba kustībā, seniorus iepazīstināja ar komunikatīvajām prasmēm, māku klausīties un uzdot jautājumus, kas zvanu centrā ir īpaši aktuāli. Pēc tam brīvprātīgie, sadalījušies pa pāriem, izpēlēja situāciju spēles, kur vienam bija zvanītāja loma, bet otram – atbildētāja, savukārt pārējie novērtēja gan uzdotos jautājumus, gan sniegtās atbildes.