Rīgas seniori turpina iepazīties ar projektu «Būsim aktīvi!»

z1Turpinās galvaspilsētas vecākās paaudzes pārstāvju iepazīšanās ar senioru integrācijas starpvalstu projektu «Būsim aktīvi! – Vecāka gadagājuma cilvēku sociālās izolētības mazināšana caur brīvprātīgo darbu Igaunijā, Latvijā un Somijā». 30. martā noritēja projekta koordinatoru tikšanās ar Rīgas domes Sociālā dienesta dienas centra «Ābeļzars» apmeklētājiem.

Lai tuvāk iepazītos ar starpvalstu projektu, 30. martā Rīgas domes Sociālā dienesta Avotu ielā, bija sanākuši ap divi desmiti vecākās paaudzes pārstāvju, un Ilona Segliņa, viena no projekta «Būsim aktīvi!» koordinatorēm, iepazīstina dienas centrā «Ābeļzars» apmeklētājus par to,kā tapis un darbojas senioru zvanu centrs.

Lai tuvāk iepazītos ar starpvalstu projektu «Būsim aktīvi!», 30. martā Rīgas domes Sociālā dienesta dienas centrā «Ābeļzars», Avotu ielā, bija sanākuši ap trīsdesmit vecākās paaudzes pārstāvju. Projekta asistente Ilona Segliņa no Rīgas domes Labklājības departamenta viņus iepazīstināja, kā tapis un patlaban darbojas senioru zvanu centrs Rīgā.

«Ik darbdienu četras stundas dienas pirmajā pusē pie trim mobilajiem tālruņiem dežurē brīvprātīgie gan no dažādām senioru organizācijām, gan arī pēc individuālas izvēles. Viņi saņem zvanus no citiem vientuļiem un sociāli izolētiem senioriem, kā arī zvana tiem, kuri izteikuši vēlēšanos zvanus saņemt,» stāstīja I. Segliņa un aicināja arī klātesošos pēc vēlēšanās, iespējām un sev ērtā laikā iesaistīties šajā darbā. «Mēs priecāsimies, ja atnāksiet kaut reizi mēnesī un arī nebūt ne uz visām četrām stundām. Taču tie, kuri nāk pie mums, atzīst, ka dežūras laiks paliet ātri un visai interesanti. Jāpiebilst, kaut arī tas ir Rīgas domes Labklājības departamenta projekts, piedalīties tajā un zvanīt, protams, var ikviens Latvijas iedzīvotājs. Mūsu brīvprātīgie ar viņiem aprunāsies, taču mūsu rīcībā ir informācija tikai par dažādiem pasākumiem Rīgā.»

Savā brīvprātīgā darba pieredzē, saņemot un veicot zvanus, dalījās trīs seniores. Viena no viņām, Anastasijas kundze, atzina: «Projekts ir jauns un interesants, un, jo ilgāk darbosimies, jo lielāku pieredzi uzkrāsim. Par saņemto zvanu tematiku veicam īsu ierakstu zvanu pierakstu žurnālā. Cilvēkiem ir dažādas vēlmes. Vieniem nepieciešams vienkārši parunāties un tikt uzklausītiem. Citi meklē uzziņas, piemēram, kur iespējams iesaistīties kādā vingrošanas pulciņā, taču visai bieži zvana arī seniori, kuri vēlas iepazīties – kāds lai sameklētu pavadoni uz teātri, cits ceļabiedru ekskursijai. Ar iepazīstināšanu mēs parasti nenodarbojamies, taču ir gadījies tā, ka piezvanīja kāds kungs, lūdzot pierakstīt viņa tālruni un iedot to citam, kam arī ir tādas pašas intereses. Visai bieži informāciju, kur un ko varētu atrast, meklē cilvēki, kuri mainījuši dzīves vietu. Citi savukārt nezina, kur var tikt pie uzziņām par svētku pasākumiem, un ir ļoti pateicīgi, kad viņiem to pastāsta. Vienu interesantu zvanu saņēmu no kāda seniora, kurš interesējās, vai neesot kāds pulciņš, kurā varētu aprunāties par celtniecību.»

«Pagaidām esmu bijusi tikai vienu reizi,» pastāstīja Ilona Freimane. «Cilvēki interesējās par visdažādākajām lietām. Kāds kungs, piemēram, meklēja, vai Rīgā ir iespējas kaut kur nodarboties ar dejošanu, un sarunā ar mani nosprieda, ka vislabāk laikam iesaistīties kādā klubā. Zvanu centrā brīvprātīgajiem senioriem ir pieejams plašs dažādu pasākumu klāts, ko var ieteikt zvanītājiem. Vēlāk iedevu šos trīs tālruņa numurus divām pazīstamām pensionārēm, kuras nespēj iziet no mājas un kurām ļoti gribas ar kādu parunāties. Tagad viņas ir ļoti apmierinātas par šādu komunicēšanas iespēju.»

«Jautājumi un zvani tiešām ir visdažādākie,» piekrita brīvprātīgā Īra Rudzīte no Rīgas Pensionēto skolotāju kluba. «Piemēram, kāda kundze brauca ar autobusu no Ventspils uz Rīgu un zvanīja mums, lai uzzinātu kā nokļūt uz Pirmajiem Meža kapiem. Sacīja, ka viņa kāpšot ārā Liepājas ielā, jo vienmēr tur izkāpjot. Pastāstīju, ka šajā gadījumā tas nav izdevīgi – labāk braukt līdz autoostai, kā arī sniedzu pārējo viņu interesējošo informāciju. Cits seniors bija ieradies no Liepājas un vēlējās uzzināt, kur iegādāties braukšanas biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā. Zvanītāji bieži interesējas par pensijām, par to, no kādas summas pensionāram ir jāsāk maksāt nodokļi. Mums zvanu centrā ir nolikta visa informācija kur zvanīt, ja mēs paši nevaram atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem. Reiz saņēmu zvanu, kur cilvēks sūdzējās par stiprām galvassāpēm. Par laimi man līdzās atradās brīvprātīgā, kura ir ārste, viņa zvanītājam sniedza izsmeļošu informāciju. Man šis darbs šķiet interesants un iesaku arī citiem to pamēģināt.»

Dienas centra «Ābeļzars» apmeklētāji par projektu «Būsim aktīvi!» izrādīja dzīvu interesi un aktīvi iesaistījās diskusijā, uzdodot dažādus jautājumus. Vienus interesēja projekta sagatavošanas periods, citi satraucās, vai, projektam beidzoties, zvanu centrs nepārtrauks darbu. Vēl citi seniori apsvēra iespēju iesaistīties šajā brīvprātīgajā darbā.

z2