PVO aicina palikt fiziski aktīviem

Fiziskās aktivitātes veicina gan mūsu fizisko, gan garīgo veselību. Tā kā COVID-19 izplatības dēļ daudzi cilvēki šobrīd atrodas savās mājās, Pasaules Veselības organizācija (PVO) ir izstrādājusi rokasgrāmatu, lai palīdzētu cilvēkiem rast vienkāršus, drošus veidus, kā būt fiziski aktīviem arī ierobežotā telpā. Rokasgrāmatā ņemti vērā arī tie fiziskie izaicinājumi, ko rada darbs no mājām, piedāvājot idejas, kā realizēt izkustēšanos un fiziskas aktivitātes ikdienas rutīnā.

“Ir iespējams saglabāt aktivitāti pat tad, ja esat ierobežots telpās. Tā kā arvien vairāk no mums dzīvo un strādā vai mācās vienā un tajā pašā telpā, ir vēl svarīgāk ievērot aktīvas darba pauzes, lai izkustētos, izstaipītos un pievērstu uzmanību arī savai garīgajai veselībai. Vingrinājumi, ar kuriem mēs dalījāmies šajā rokasgrāmatā, ir viegli izdarāmi, un tiem nav nepieciešams īpašs aprīkojums. Mēs visi varam turpinām fiziskās aktivitātes arī paliekot mājās”, sacīja Lea Nash Castro, PVO/Eiropas uztura un fizisko aktivitāšu speciāliste.

PVO pieaugušajiem iesaka veikt vismaz 150 minūtes vidējas intensitātes vai 75 minūtes augstas intensitātes fiziskas aktivitātes nedēļā (vai arī abu šo aktivitāšu kombināciju). Norādījumi ir paredzēti cilvēkiem, kuri atrodas pašizolācijā un kuriem nav simptomu vai akūtas elpceļu slimības diagnozes.

PVO izdotais buklets angļu valodā pieejams šeit.