Ēdienu gatavošanas meistarklase – zaļš un svaigs

 

Līdz ar pavasari dārzos, siltumnīcās un uz palodzēm saauguši visdažādākie zaļumi, kas papildina mūsu ikdienas ēdienkarti un nāk par labu veselībai.

Zaļumos ir ļoti daudz dažādu vitamīnu un minerālvielu, kuru uzņemšana pavasarī ir īpaši svarīga, kad pēc garās un tumšās ziemas vitamīnu krājumi organismā ir pamatīgi izsīkuši. Piemēram, dilles, kas ir latviešu virtuvē ļoti iecienīts garšaugs, satur daudz C un P vitamīna, kā arī karotīnu. C vitamīns un karotīns atrodams arī sīpollokos, pētersīļos un citos zaļumus. Visus šos zaļumus var plaši izmantot maltīšu garšas dažādošanai, pievienojot gan salātiem un zupām, gan gaļas, zivju un dārzeņu ēdieniem.

Ikdienas ēdienkarti var papildināt arī ar netradicionālākiem zaļumiem. Piemēram, nātres satur daudz antioksidantus, dažādus vitamīnus, kalciju un dzelzi. Visvairāk vērtīgo vielu var uzņemt, nātres ēdot svaigā veidā, piemēram, salātos, bet no nātrēm var vārīt arī zupas un pievienot tās sautējumiem. Nātres lietošana uzturā palīdzēs stiprināt imunitāti, veicinās organisma attīrīšanos un regulēt cukura līmeni asinīs. Savukārt pirmie gārsas dzinumi lieliski izmantojami ne tikai salātu, bet arī smūtiju pagatavošanā. Gārsa, tāpat kā lielākā daļa zaļumu, satur daudz C vitamīna.

Šobrīd ir arī rabarberu laiks. Arī rabarberi satur visdažādākās minerālvielas un vitamīnus – kāliju, fosforu, magniju, dzelzi, B grupas vitamīnus, C vitamīnu. Rabarberi visbiežāk tiek izmantoti dažādu saldo ēdienu pagatavošanā, taču tajos var arī, piemēram, marinēt gaļu.

Ja vēlies uzzināt interesantus veidus, kā uzturā izmantot zaļumus, aicinām bezmaksas apmeklēt Veselīga uztura skolas Ēdiena gatavošanas meistarklasi, ko rīko Rīgas domes Labklājības departaments sadarbībā ar Rīgas Centrāltirgu. Meistarklasi vadīs uztura speciāliste Guna Bīlande un tā notiks 3.jūnijā, plkst. 10:00 Rīgas Centrāltirgus Sakņu paviljonā, Coffee Tower virtuvē.

Lai pieteiktos meistarklasei, lūdzam aizpildīt zemāk esošo formu. Lūdzam ņemt vērā, ka vietu skaits ir ierobežots.

 

Foto: Elise Bauer