Bezmaksas vingrošanas nodarbības svaigā gaisā

 

Rīgas domes Labklājības departaments projekta “Mēs par veselīgu Rīgu!” ietvaros piedāvā bezmaksas vingrošanas nodarbības svaigā gaisā. Nodarbības būs pieejamas dažāda vecuma Rīgas iedzīvotājiem un nodrošinās viņu fiziskās veselības uzlabošanos.

Nodarbības notiks vairākās Rīgas apkaimēs, aptverot iespējami plašāku rīdzinieku loku, jo, izvēloties apkaimes, ņemts vērā, ka ir vietas, kurās notiekošajās nodarbībās ērti piedalīties apkārtējo apkaimju iedzīvotājiem.  Piemēram, Mežaparka apkaime ar savu infrastruktūru nodrošina nodarbības tuvāko  apkaimju – Čiekurkalna, Sarkandaugavas un Mīlgrāvja – iedzīvotājiem. Nodarbības notiks Āgenskalnā, Mežaparkā, Iļģuciemā, Purvciemā, Ziepniekkalnā, Ķengaragā, Mežciemā, Teikā, Ķīpsalā, Lucavsalā, tajās ērti nokļūt un piedalīties būs arī Mīlgrāvja, Mangaļu, Čiekurkalna, Juglas, Sarkandaugavas, Vecpilsētas, Centra, Torņakalna, Vecmīlgrāvja, Mangaļsalas, Dzirciema, Maskavas forštates, Avotu, Brasas, Dārzciema, Pļavnieku, Dreiliņu, Atgāzenes, Bišumuižas, Imantas, Zolitūdes, Šampētera, Kleistu un Rumbulas iedzīvotājiem. Katrā apkaimē nodarbības notiks vismaz reizi nedēļā, tāpēc tie, kas vēlas vingrot, varēs to darīt regulāri.

Vingrošanas nodarbību klāsts būs gana plašs, lai katrs interesents varētu atrast sev piemērotāko un interesantāko nodarbību.

Power&Endurance ir daudzpusīga vingrošana āra apstākļos ar dažādu intensitāti pie brīvdabas trenažieriem vai vingrošanas stieņiem. Treniņš ietver klasiskās vingrošanas pamatus, lai nostiprinātu ķermeni un palielinātu tā spēku un izturību. Pārsvarā vingrojumi tiek izpildīti ar savu svaru vai arī izmantojot sporta inventāru slodzes palielināšanai.

Suspension X ir iekares sistēmas treniņš, kurā galvenais slodzes elements ir katra lietotāja ķermeņa svars. Turoties ar rokām vai kājām pie speciāliem rokturiem, cilvēks izpilda vingrojumus. Treniņsistēma attīsta lokanību, spēku, izturību, īpaši stabilitāti un dziļo muskulatūru. Uzlabojas arī locītavu stabilitāte un mobilitāte, stāja, samazinās traumu risks. Sistēma piemērota kā iesācējiem, tā profesionāliem sportistiem.

Functional workout ir funkcionālais treniņš, kas sagatavo ķermeni ikdienas kustībām, jo trenējoties tiek nodarbināts viss ķermenis, ieskaitot iekšējo muskulatūru. Tieši šis treniņš uzlabos atmiņu, attīstīs ķermeņa stabilitāti, palīdzēs pret locītavu sāpēm un visbeidzot – padarīs ikdienas dzīvi vieglāku un uzlabos dzīves kvalitāti.

Groove ir viegla deju nodarbība. Tās pamatu veido dažādu stilu mūzika, kuru laikā ir jāizpilda divas vai trīs kustības mūzikas ritmā bez noteiktas horeogrāfijas vai sarežģītiem deju soļiem. Deju nodarbība rosina izzināt sevi, savas robežas un pārkāpt tās, baudīt kontrastus un harmoniju mūzikas ritmā. The Groove kustības var izpildīt tā, kā pats dejotājs vēlas un attiecīgajā brīdī jūtas. Nav nepieciešama iepriekšēja deju pieredze.

Speed&Mobility  ir treniņš, kura laikā tiks vispusīgi izmantota visa ķermeņa muskulatūra, spēka vingrinājumiem mijoties ar kardio slodzi. Nodarbībā tiek pielietota aerobā slodze sirds-asinsvadu un elpošanas sistēmu darbības uzlabošanai, koordinācijas attīstīšanai, bet iekļautie spēka vingrojumu kompleksi nostiprina muskuļus. Piemērota dažādiem sagatavotības līmeņiem.

Momy Fit ir nodarbība jaunajām māmiņām. Treniņu fokuss ir māmiņas ar mazuli pie rokas vai ratos. Treniņa laikā ir pārdomāta nodarbības metodika – maksimāli adaptēta tieši jauno māmiņu fizioloģiskajam pēcdzemdības stāvoklim. Ir dažādi sagatavošanas līmeņi, kas pielāgoti katrai mammai.

Nodarbību plāns septembrim:

Nodarbības tiek īstenotas Eiropas Savienības Sociālā fonda projekta Nr.9.2.4.2./16/I/021 “Mēs par veselīgu Rīgu – daudzveidīgi un pieejami veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi!” ietvaros.

Foto: PantherMedia/Scanpix